Waarschuwingsbericht

Mean Menu style requires jQuery library version 1.7 or higher, but you have opted to provide your own library. Please ensure you have the proper version of jQuery included. (note: this is not an error)
Terug naar overzicht

Studenten Interieur & Design winnen innovatieprijzen AR Metallizing en VOKA ondernemersbeurs
donderdag 16 juni 2016

Gisteren kende AR Metallizing – wereldleider in de productie van gemetalliseerd papier – een VOKA Bryo beurs én een geldbedrag toe aan Laura Melis, tweedejaars studente van de opleiding Interieur & Design van de Mechelse Hogeschool Thomas More.

Eerder dit jaar organiseerden we samen een wedstrijd voor het beste en meeste creatieve en innovatieve ontwerp voor een product dat uitgevoerd moest worden in gemetalliseerd papier. In minder dan vier weken zagen tal van inspirerende en kunstzinnige ontwerpen het licht.
De jury, bestaande uit docenten en medewerkers van AR Metallizing, koos het winnende ontwerp van Laura Melis uit zo’n 32 ontwerpen. Laura ontwierp een innovatief en commercieel zeer bruikbaar cold pack van gemetalliseerd papier, bedoeld voor het direct koelen bij onder andere sportblessures. Laura presenteerde niet alleen een sterk, commercieel inzetbaar product, maar deelde ook een flinke portie kennis met de jury, die ze had opgedaan uit haar uitvoerige marktonderzoek.

Ook andere inzendingen werden beloond. De CEO van het internationaal opererende AR Metallizing, Bart Devos, die zelden in België is, was speciaal voor de prijsuitreiking naar Mechelen gekomen.

Julie Blanckaert ontving een geldprijsvoor het ontwerp Tree Paper Tree, dat geschikt is als beursmateriaal en stand inrichting. Elke Van Casteren & Dominique Ter Braak ontvingen een geldprijs voor inventieve bloemzaadzakjes van gemetalliseerd papier. Danique Krijn & Simone van Rooijen werden beloond voor hun mooi ontworpen lunchboxes onder de naam The Green Box.
De winnende ontwerpen zullen de komende maanden getoond worden op diverse internationale vakbeurzen waar AR Metallizing aanwezig is.
Met de wedstrijd en bijbehorende prijzen wil AR Metallizing jonge artistieke talenten stimuleren in hun creativiteit en ondernemerschap.

Bryo staat voor ‘Bright & Young’. Het is een netwerk van jonge, gedreven mensen die hun ideeën in de praktijk willen brengen.
De jonge ondernemers die aan Bryo deelnemen worden twee jaar lang begeleid bij alle uitdagingen, problemen en beslissingen die op de weg liggen voor, tijdens en kort na de opstart of overname van een eigen zaak, zowel individueel als in groepsverband.